سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادران، کسی است که دوستی اش در راه خدا باشد . [امام علی علیه السلام]
حواشی جلسه علنی صبح امروز مجلس

خبرگزاری فارس: عدم نمایش رأی گیری‌های واقعی از تابلوی مجلس که با اثر انگشت وکلای ملت، رأی آنان ثبت می‌شود، تعجب همه را برانگیخت چرا که امروز همه منتظر بودند ببینند چقدر رأی‌ گیری های امروز با گذشته تفاوت داشت.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیصد و چهل و دومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم صبح امروز (یکشنبه) به ریاست علنی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، با حضور 194 تن از وکلای ملت، غیبت 20 نماینده، 92 کرسی خالی با تأخیر 10 دقیقه ای در ساعت 8:25 دقیقه آغاز شد که با حاشیه هایی همراه بود:



نمایندگان ملت در این جلسه پس از اتمام بررسی لایحه اعاده شده تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، وارد بررسی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران شدند و تحقیق و تفحص از این شرکت را به تصویب رساندند.

*تصویب یک فوریت طرح تحریم و تعقیب برخی مقامات آمریکایی، بررسی و تصویب لایحه اعاده شده اصلاح قانون معادن از شورای نگهبان، تصویب بررسی لایحه امور گمرکی در صحن علنی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، تصویب یک‌فوریت طرح اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی و بررسی و اصلاح طرح زکات برای تأمین نظر شورای نگهبان از مصوبات امروز پارلمان بود.

*بر خلاف همیشه که روی تابلوی پارلمان، تعداد آرای وکلای ملت برای رأی گیری های مختلفی که در صحن علنی صورت می گرفت، نمایش داده می شد اما در جلسه امروز پارلمان، برای هیچ کدام از رأی گیری انجام شده، تعداد آرای نمایندگان ملت نمایش داده نشد در حالی که امروز مجلس چند رأی گیری مهم از جمله رأی گیری که برای یک فوریت طرح تحریم و تعقیب برخی مقامات آمریکایی انجام شد، داشت.

شاید این امر به سیستم جدید رأی‌گیری مربوط می شود که از امروز فعال شده و تنها با اثر انگشت رأی نمایندگان را ثبت می کند.
می توان گفت امروز رأی گیری های انجام شده واقعی بودند، چرا که تا پیش از این بهارستان نشینان به جای یکدیگر رأی می دادند، اما در هیچ یک از رأی گیری های امروز، تعداد آرای موافقان و مخالفان و آرای ممتنع روی تابلوی مجلس نمایش داده نشد.

*ریاست ساعات پایانی جلسه امروز پارلمان را محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس در غیاب لاریجانی بر عهده داشت در حالی که هفته گذشته به دلیل سفر وی به همراه هیئتی پارلمانی به لبنان، بعد از لاریجانی، صدر بر صندلی ریاست تکیه می کرد.

*در پایان جلسه امروز مجلس نیز طبق روال غیرقانونی مجلس، باهنر نیز اجازه بیان تذکرات شفاهی خارج از دستور را به تعدادی از نمایندگان داد.

*نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس یکی از افرادی بود که در پایان صحن علنی به بیان تذکر آیین نامه ای پرداخت که باهنر در پاسخ به این تذکر قاضی پور گفت: "یا حسین! "

*جلسه علنی امروز مجلس در ساعت 12:10 دقیقه به پایان رسید و باهنر نیز پیش از پایان صحن علنی اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس، سه شنبه چهارم مردادماه ساعت 8 صبح با دستور کار بررسی دستور هفتگی تشکیل می شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط omid 90/5/3:: 9:40 صبح     |     () نظر